Essence of Excellence

in Mons

Event Masters Teambuilding EssenceOfExcellence playing.JPG
Event Masters Teambuilding EssenceOfExcellence blending 2.jpg
Event Masters Teambuilding EssenceOfExcellence group.JPG
IMG_2695.JPG
IMG_2712.jpg
  • CONCEPT :
    Een teambuilding sensatie dat jouw reukzin uitdaagt.

    ‘Signatuurgeuren’ zijn big business. Achter de glanzende advertenties zitten teams van professionele alchemisten,
    experimenterend met allerlei exotische extracten om de essentie van hun beroemdheden vast te leggen.

    Essence of Excellence plaatst teams in deze veeleisende rol. De uitdaging bestaat uit het maken van een individuele geur en die zo te mixen tot een parfum dat de gegeven doelgroep aanspreekt.

    Parfumerie is een emotionele zaak. Teams zullen snel en efficiënt moeten werken, zorgvuldig moeten kiezen met een scala aan karaktertrekken. Succesvolle teams begrijpen de wereld aan de hand van het persepectief van hun klant. Ze zullen een nieuwe geur moeten ontwikkelen en een bijhorende marketingcampagne moeten verzinnen.

    Nadat de teams de basis technieken van parfum hebben geleerd, zullen de teams de basis, het mid en de top‘notes’ moeten mixen om een ’ready-to-wear’ geur te creëren. Essence of Excellence is niet beperkt tot vrouwelijke parfums, er zal ook aan unisex en mannelijke geurprofielen gewerkt worden.

    Gepositioneerd als een breakout sessie of als avond entertainment, voorziet Essence of Excellence een toffe context om bedrijfswaarden en klanttevredenheid te verkennen, te netwerken of teamcommunicatie te verbeteren.

    00:00 - 00:10

    INTRODUCTIE
    Deelnemers leren de basis van parfum en krijgen een onthullende inkijk op de parfumindustrie.

    00:10 - 00:15

    KLANTEN FOCUS
    Elk team krijgt een willekeurig klantenprofiel dat hun doelgroep bepaalt.
    Belangrijk is dat elk profiel heel verschillend is van elkaar, een team kan een mannelijk, vrouwelijk of unisex groep ontvangen.

    00:15 - 00:30

    ONDERZOEK
    Door de sleutelingredienten te bestuderen van elke mix beginnen de teams te begrijpen hoe Top, Mid en Base parfum ‘not’s samenwerken, kunnen de team een blijvende geur ontwikkelen die aansluit bij hun doelgroep.


    00:30 - 00:45
    CREATIE
    Gegidst doorheen het proces met een handige worksheet plaatsen de teams zichzelf in de klanten hun schoenen. Ze proberen een geur om te wekken met de meest emotionele reactie bij de klant.

    00:45 - 01:00
    MIXEN
    Pipettes binnen handbereik, deze cruciale fase test of de subtiele hoeveelheden elke geurmix kan maken of kraken. Op datzelfde moment werkt er een subteam aan een moodboard om hun Brand Essence te definiëren.

    01:00 - 01:30

    FINALE
    The afgewerkte geurensamples zijn in een anonieme fles gedaan. De uitdaging voor de teams is nu om hun reukzintuigen te laten werken en elke geur met het
    correcte klantenprofiel te matchen. Bonuspunten worden toegekend bij grappige, mooie en geniale branding en geïmproviseerde productreclame.
  • Gesproken talen
    • Engels
    • Frans
    • Nederlands
Diensten
  • Toegankelijkheid
    • Beperkte mobiliteit
Openings
Openingstijden
  • Heel het jaar