Met meer dan 140 kunstwerken is de tentoonstelling Ici tout est possible (Hier is alles mogelijk) de eerste grote retrospectieve tentoonstellinggewijd aan het werk van de kunstenaar in België Het publiek zal de kans krijgen om de loopbaan van deze buitengewone beeldende kunstenaar te ontdekken. De tentoonstelling beslaat twee verdiepingen van het museum en biedt een chronologisch overzicht van de creatieve evolutie van de kunstenaar, van haar eerste assemblages en schilderijen uit de jaren 1950 tot de beroemde "Tirs" van de vroege jaren 1960, via haar sculpturen van bruiden en barende vrouwen van het midden van de jaren 1960 en haar Nanas, een hymne aan de vrouwelijkheid, die emblematisch zijn gebleven voor haar werk. Maquettes, voorbereidende schetsen en plannen voor haar openluchtsculpturen, waaronder het Nana Maison II, fonteinen en speeltuinen, maquettes voor toneeldecors, schetsen en verfilmingen van haar theatrale producties zullen ook deel uitmaken van de tentoonstellling. Verder zijn er haar twee langspeelfilms, haar sculpturen op de kruising van verhalen en dromen en ten slotte haar tuin met monumentale sculpturen, Le Jardin des Tarots, in Toscane (Italië), vertegenwoordigd door grote maquettes en beelden.
 
De tentoonstelling toont dat ondanks de veelzijdigheid van haar aanpak, het werk van Niki de Saint Phalle een getrouwe spiegel is van haar zorgen: sociopolitieke kwesties, woede, geweld, participatie, liefde, vreugde, mythologie en sprookjes, zonder vrouwelijkheid te vergeten. Deze thema‘s berusten op drie pijlers. De eerste is persoonlijk. Kunst was voor haar een subjectieve meditatie, een catharsis bij het overwinnen van een persoonlijke beproeving. De tweede is politiek. Ze daagt het patriarchaat, de religie en de politiek van haar tijd uit. De derde is universeler. Hij verraadt haar dorst naar vrijheid en haar wens om vreugde over te brengen aan degenen die haar werk ontmoeten. Deze drie pijlers ontsnappen aan elke chronologie. Ze komen als leidmotief terug in haar hele werk, zelfs in eenzelfde corpus. De tentoonstelling wil de bezoeker wekken naarmate hij het geënsceneerde parcours doorloopt.

Voor deze tentoonstelling heeft het BAM nauw samengewerkt met de Niki Charitable Art Foundation, die het zowel belangrijke werken als archiefmateriaal zal lenen. De tentoonstelling zal ook verscheidene bekende werken uit de verzamelingen van het Sprengel Museum van Hanover (Duitsland) en van het Musée d'Art moderne et d'Art contemporain (MAMAC) van Nice (Frankrijk) ruim toebedelen, aan wie de kunstenaar veel werken heeft geschonken tijdens haar leven. De tentoonstelling zal ook bekende werken uit andere musea en privéverzamelingen bieden. De curator van de tentoonstelling is Kyla McDonald (reeds curator van een retrospectieve tentoonstelling gewijd aan de kunstenaar in 2008 in het Verenigd Koninkrijk voor Tate Liverpool). Een gespecialiseerd en verrijkt nieuw boek zal voor de gelegenheid worden gepubliceerd.